Voda na Měsíci
Předměty: přírodověda, fyzika, matematika
Anotace: Žáci stráví jeden den zaznamenáváním toho, kolik vody přibližně spotřebují na různé činnosti. Poté následuje samotný experiment ve třídě, kde žáci budou používat předem připravená „měsíční ledová jádra“ a filtrovat je, aby získali vodu. Výsledky první a druhé aktivity použijí k výpočtu, kolik měsíčního ledu by potřebovali na Měsíci, aby měli dostatek vody na jeden den. Následuje diskuse o využívání a recyklaci vody, a to jak na Zemi, tak ve vesmíru.
Věk: 8 až 12 let
Klíčová slova: přírodověda, fyzika, matematika, voda, Země, Měsíc
Žáci se naučí:
vypočítat kolik vody spotřebuje člověk během dne
že některé trvale zastíněné oblasti na Měsíci obsahují vodní led
odhadnout, kolik měsíční půdy je potřebné vytěžit pro extrakci vody na jednu osobu na jeden den
porozumět, že k oddělení pevných látek a kapalin lze použít filtrační systém
pracovat vědecky: sestavovat praktické experimenty, provádět systematická měření a
zaznamenávání dat
řešit úlohy pomocí sčítání, násobení, dělení; měřit a převádět jednotky