Až naprší a uschne
Předměty: prvouka, přírodověda, matematika
Anotace: Žáci se naučí, jak mohou měřit a popisovat stav počasí pomocí svých smyslů a pomocí přístrojů. V úvodní aktivitě pochopí význam českých pranostik vztahujících se k počasí. Pak provedou pozorování počasí pomocí svých smyslů a naučí se, jak se stav počasí popisuje. Postaví malou meteorologickou stanici a provedou měření srážek, rychlosti větru a teploty vzduchu v průběhu jednoho týdne.
Věk: 8 až 10 let
Klíčová slova: prvouka, přírodověda, matematika, počasí, pozorování počasí, vítr, teplota vzduchu, déšť
Žáci se naučí:
určovat prvky počasí (vítr, teplota, srážky)
pozorovat a zaznamenávat stav počasí
určovat lokální meteorologické jevy
že počasí se předpovídá za pomoci družic, počítačů a vědeckých přístrojů
jakým způsobem provádět meteorologická měření
vysvětlovat a prezentovat naměřená data